Zaměstnavatel se musí k využívání ePodání DZDPN zaregistrovat na ePortále ČSSZ nebo interaktivním tiskopisem Sdělení zaměstnavatele o pověření zaměstnanců k eSlužbám ČSSZ.
Zaměstnavatel nemusí mít komerční certifikát k zašifrování přenášených dat, je součástí Účta 2020.
Zaměstnavatel zašle ČSSZ dotaz na pracovní neschopnosti svých zaměstnanců v určitém období (maximálně jeden měsíc).
V Účtu 2020 volte /Ostatní /Mzdy a zaměstnanci /Zaměstnanci /eNeschopenka,
zadejte /Období (maximálně jeden měsíc), v /Zaměstnavatel zkontrolujte údaje o zaměstnavateli a dotaz odešlete /Dotaz na DPN /Poslat přes VREP.
Zašifrovanou XML odpověď z ČSSZ naleznete po určité době v /Odpovědi ČSSZ. Volte /Na poslední dotaz či /Na starší dotazy.
Účto odpovědi zobrazí v čitelné podobě. Údaje o dočasných pracovních neschopnostech zapište do absencí.
Zaměstnavatel požádá na tiskopisu Žádost o zasílání/zrušení zasílání informací o dočasných pracovních neschopnostech nebo službou ePortálu.
Notifikace budou chodit zaměstnavateli do jeho datové schránky, přičemž je možné nastavit zasílání do více datových schránek.
Zaměstnavatel požádá na tiskopisu Žádost o zasílání/zrušení zasílání informací o dočasných pracovních neschopnostech nebo službou ePortálu.
Notifikace přijde zaměstnavateli na emailovou adresu (je zasílána pouze informace, že u některého zaměstnance došlo ke změně s odkazem na použití služby ePortálu).
Podrobné údaje získá zaměstnavatel (fyzická osoba) nebo zaměstnavatelem zmocněný zaměstnanec na ePortálu ČSSZ, kam se přihlásí elektronickým OP nebo uživatelským účtem NIA (jméno, heslo, SMS). Uživatelský účet NIA se zřizuje zdarma na pobočkách Czech Point.