10. 04. 2017, Ing. Petr Kučera
Podmínky a postup pro elektronické podání ELDP z Účta. ePodání přes VREP. ePodání pomocí datové schránky. XML soubor. Kontroly.

Způsoby ePodání ELDP

  1. Přes Veřejné rozhraní pro ePodání (VREP).
  2. Do datové schránky ČSSZ.

Formát ePodání

Soubory se posílají ve formátu xml.

EPODÁNÍ PŘES VREP

Podmínky

Postup

V /Ostatní /Mzdy a zaměstnanci /Archiv /ELDP /Tiskové sestavy volte /e-Podání ELDP12. V /Parametry VREP zkontrolujte/doplňte klíčový údaj (variabilní symbol u OSSZ) a kontaktní e-mail. Pokračujte /Poslat přes VREP, vyberte podpisový certifikát, /Zašifrovat a podepsat. Hlášku „Hotovo, podání můžete odeslat.“ Potvrďte OK a /Odeslat data.

Následuje hlášení "Podání bylo přijato pod číslem xxxxxxxxxxxxx. Výsledek zpracování obdržíte z ČSSZ e-mailem (to může trvat i několik hodin)."

Záznam o odeslaném podání najdete v /Seznam podání VREP.

Odpověď z VREPu

Z portálu ČSSZ (odesílatel: DIS@cssz.cz) přijde email o zpracování podání s protokolem, kde najdete počet záznamů, počet logických chyb, případně kód a popis hlavní chyby. Pokud je podání bez chyby, je v předmětu zprávy uvedeno „Vaše podání ELDP bylo přijato“.

Dotaz na stav podání

ČSSZ po omezenou dobu zpřístupňuje informaci o stavu podání s daným identifikátorem. V /Seznam podání VREP na příslušném řádku stiskněte klávesu F10 a potvrďte dotaz "Poslat do ČSSZ online dotaz na stav e-podání ze dne dd.mm.rrrr?„ A. V ideálním případě bude odpověď (eldotaz.uuu) obsahovat “Vysledek: podani bylo prijato, neobsahovalo zadne chyby".

Nejčastější dotazy

Na stránkách ČSSZ najdete odpovědi na Nejčastější dotazy e-Podání ELDP.

EPODÁNÍ PŘES DATOVOU SCHRÁNKU

Podmínky

  1. uživatel má zřízenu datovou schránku,
  2. počítač s Účtem má připojení k internetu.

Postup

V /Ostatní /Mzdy a zaměstnanci /Archiv /ELDP /Tiskové sestavy /Tisk označených /e-Podání ELDP12 /Datová schránka volte /Odesílatel a doplňte/zkontrolujte uživatelské jméno a heslo datové schránky odesílatele. Údaje můžete zaheslovat pomocí klávesy F10. V /Příjemce, Zpráva zkontrolujte předvyplněné údaje o příjemci (ČSSZ má datovou schránku s ID 5ffu6xk). Dále /Odeslat přes Datovou schránku a /Odeslat.

Chybové hlášky

Chybová hláška „Požadavek se nezdařil se stavem HTTP 401: Authorization Required.“ nebo „The request failed with HTTP status 401: Authorization Required.“ znamená špatně zadané údaje odesílatele. V /Datová schránka /Odesílatel zkontrolujte/opravte uživatelské jméno a heslo.

Po odeslání

Pomocí menu /MojeDatovaSchranka.cz se dostanete na internetové schránky www.mojedatovaschranka.cz, kde po zadání uživatelského jména (využijte kláves CtrlV) a hesla můžete zkontrolovat odeslání podání v /Odeslané zprávy. Protokol o výsledku zpracování obdržíte do Vaší datové schránky s časovou prodlevou.

VYTVOŘENÍ XML SOUBORU K ODESLÁNÍ EMAILEM

Někdy potřebujete soubor xml vytvořený pro odeslání přes VREP či datovou schránku odeslat emailem, například svému klientovi. XML soubor se ukládá do adresáře {MAIL}. Pro nalistování souboru např. v poštovním programu se kopíruje jméno souboru do schránky Windows (Procházet, vložit = CtrlV).

V /Ostatní /Mzdy a zaměstnanci /Archiv /ELDP /Tiskové sestavy po stisku /e-Podání ELDP12 se v adresáři s Účtem, podadresáři {MAIL} (nejčastěji C:\UCTO2017\{MAIL}) vytvoří soubor ELDP12.XML. Vlastní název i cestu program umožní zadat po změně parametru „Zadávat jména a umístění XML souborů?“ (/Ostatní /Parametry /Další... /Programy) na A.

KONTROLA XML SOUBORU

Kontrola ePodání ELDP12.XML je možná na stránkách ČSSZ Volte /Načíst tiskopis ze souboru /Procházet nalistujte soubor ELDP12.XML (pravděpodobně v C:\UCTO2017\{MAIL}); případně využijte přenos ze schránky pomocí CtrlV), /Otevřít, /Pokračovat, /Zkontrolovat data. Chyby budou označeny červeně.