V /Ostatní /Parametry /Tiskopisy MFin zkontrolujte/doplňte:
V /Ostatní /Parametry /Tiskopisy MFin /Obecné e-Podání. Objeví se hlášení „Obecná písemnost – vytvořen soubor pro e-Podání na internetu: C:\UCTO2016\{MAIL}\DADPIS.XML (Ctrl-V)“.
Postupte na menu /e-Podání na internetu. Spustí se stránky daňového portálu, název stránky „Výběr souboru a jeho načtení“. Zvolte /Procházet (Vybrat soubor v jiném prohlížeči) a do kolonky Název souboru pomocí kláves CtrlV přeneste název a cestu v Účtu vytvořeného souboru (například C:\UCTO2016\{MAIL}\DADPIS.XML). Dále /Otevřít a /Načíst.
V /Protokol chyb označí portál chyby. Pokud by například obecnou písemností měla být žádost o vrácení přeplatku, pak je třeba v /Úprava ve formuláři v /Záhlaví doplnit /Podání k dani, /Typ písemnosti či /Místo vyhotovení a v /Text vypsat textovou přílohu nebo ji přiložit (např. ve formátu PDF) v /Jiné přílohy /Přidat e-přílohu.
Neobsahuje-li písemnost chyby vyberte /Odeslání písemnosti /Podepsat pomocí vybraného kvalifikovaného certifikátu (nebo /Ověření identity přihlášením do datové schránky) a zadejte emailovou adresu. U obecného podání nelze použít postup „nepodepisovat podání“. Poslední volbou je /Podat, po čemž dojde k závaznému podání písemnosti.
Po podání se zobrazí hlášení „Úspěšně jste odeslali podání prostřednictvím sítě Internet.“ Podací číslo xxx, přístupové heslo xxx.
Pomocí tlačítka /Uložit potvrzení si stáhněte a uložte soubor, který potvrzuje, že na společné technické zařízení správců daně bylo přijato Vaše podání. Tento soubor je potřeba v případě pochybnosti předložit správci daně.
K podání můžete dále zobrazit (a následně vytisknout nebo uložit) opis pomocí /Úplný opis k tisku.
Po doručení elektronického podání na místně příslušný finanční úřad (zpravidla za několik dnů) obdržíte email s obsahem: „Podání číslo xxxxx bylo doručeno na cílový finanční úřad a bylo přijato ke zpracování.“
Stránky daňového portálu se nespustí. Spusťte stránky mimo program Účto a vyberte /Kontrola Vašeho PC a dále /Zjistit. Provede se test vhodnosti a dostatečnosti Vašeho PC pro funkce daňového portálu. S problémy kontaktujte ePodporu.
Internetové stránky ePodpora jsou aplikací Daňového portálu. Na ePodporu se můžete obrátit s jakýmkoliv technickým problémem v aplikacích Daňového portálu, například se může jednat o zobrazení chyby, nastavení prohlížeče Internetu, aplikace JAVA, ActiveX prvků a podobně.
Posílat obecné podání datovou schránkou z Účta nebývá vhodné z důvodu, že neobsahuje potřebné náležitosti (zejména textovou přílohu). Z tohoto důvodu doporučujeme obecnou písemnost načíst na daňový portál, doplnit chybějící náležitosti a následně v /Úprava ve formuláři vybrat /Uložení k odeslání do Datové schránky. Uložený soubor DADPIS-xxxxxxxxxx-rrrrmmdd-yyyyyy pošlete datovou schránkou mimo program Účto.